Liever bellen? 06 462 667 30

Caravan Inkoop is een RDW erkend bedrijf, dit houdt kort gezegd in dat wij de aangeschafte caravan mogen opnemen in onze bedrijfsvoorraad. Hierbij hoeft de klant zich niet druk te maken over de betrouwbaarheid, een RDW erkend bedrijf moet zich namelijk strikt aan de regels en richtlijnen houden van het Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Omdat het via de RDW geregeld wordt, zijn de belangrijkste handelingen van het proces terug te vinden bij het de website van de RDW. Hierbij hoeft de klant alleen maar in te loggen met zijn of haar DigiD account.

Caravan veilig verkopen aan een RDW erkend bedrijf

De verkoop van een caravan gebeurt bij een RDW erkend bedrijf allemaal net iets veiliger en meer gecontroleerd. Omdat wij een RDW erkend bedrijf zijn, kunnen we ervoor zorgen dat het snel en eenvoudig gebeurd op locatie. De specialisten willen natuurlijk dat het proces zorgvuldig verloopt, maar dit betekent niet per se dat het lang hoeft te duren. Oftewel, niet te veel poespas! De verkoper heeft als het goed is bij de aankoop van de caravan een aantal documenten ontvangen, deze hebben wij nodig bij het overschrijven van de caravan. Denk hierbij aan:

  1. Het Tenaamstellingsbewijs en de tenaamstellingscode;
  2. Het overschrijvingsbewijs of;
  3. Kentekenbewijs: papieren kentekenbewijs of in de vorm van een creditcard.

Nadat deze documenten goed verwerkt zijn door onze medewerkers, ontvangt de koper een vrijwaringsbewijs. Dit bewijs laat eigenlijk zien dat de caravan succesvol is overgeschreven naar de koper. Nadat het vrijwaringsbewijs gecontroleerd is, moet de verkoper het kentekenbewijs overhandigen. Het is na de verkoop ook nog mogelijk om te checken of de overschrijving goed is gegaan, dit gebeurt altijd via ‘Mijn RDW’.

Een caravan wordt officieel erkend als een aanhangwagen. Weegt de caravan meer dan 3500 kg? Dan komt het Apk-keuringsrapport ook nog aan de orde. Deze heeft de verkoper als het goed is ontvangen bij de Apk-keuring. Hierin staat simpelweg of de caravan wel of niet door de keuring is gekomen.

Meer weten over Caravan Inkoop?

De specialisten van Caravan Inkoop willen niks aan het toeval overlaten, daarom vertellen wij de klant graag zoveel mogelijk over het gehele inkoopproces. Wees dus niet bang om vragen te stellen aan de specialisten van Caravan Inkoop. Deze vragen kunnen gaan over de RDW certificering, maar ook over alle andere aspecten omtrent het verkopen van caravans. De klant kan op verschillende manieren met ons contact opnemen, dit kan telefonisch, per mail of via Whatsapp. Bel of app dus gerust naar 06 462 667 30! Natuurlijk is het ook mogelijk om na de verkoop nog vragen te stellen, wij willen natuurlijk niet dat belangrijke vragen onbeantwoord blijven voor de klant!